Douglas - case study

Robimy kluczowy krok naprzód i rozwijamy firmę w pierwszą zintegrowaną europejską platformę beauty, gdzie łączymy sklepy internetowe, marketplace’y oraz sklepy stacjonarne. Digital First, to nowe podejście mające na celu poprawienie wszystkich procesów Douglas poprzez rozwiązanie cyfrowe.

Tina Müller - CEO – Douglas Group

Logistyka największej zintegrowanej platformy piękna w Europie

Douglas Group, wiodąca platforma kosmetyków premium polega na wiedzy i doświadczeniu Arvato Supply Chain Solutions. Arvato obsługuje kanał e-commerce dla klientów z Niemiec z lokalizacji w Ennigerloh i Szwajcarii. Ponadto współpracuje również z marką Douglas w Polsce i Austrii.

Sytuacja początkowa

Kierując się strategią #FORWARDBEAUTY.DIGITALFIRST firma rozwija się w ostatnim okresie o 30 proc. rocznie, szczególnie w kanale e-commerce. Ten dynamiczny wzrost doprowadza do granicznych wydajności w lokalizacji Ennigerloh. Aby móc obsłużyć zwiększające się wolumeny Arvato Supply Chain Solutions wraz z Douglas opracowują nowe rozwiązanie dla spełnienia wymagań B2C oraz B2B dla klientów z Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Holandii.

Rozwiązanie

Oprócz kontynuowania działania lokalizacji Arvato w Ennigerloh w Niemczech, tworzone jest nowe, nowoczesne centrum dystrybucji w Hamm. Magazyn zlokalizowany w Zagłębiu Ruhry umożliwi obsługę wysyłek do Niemiec, Austrii, Szwajcarii oraz Holandii. W nowej lokalizacji o powierzchni 38 000 m2 można przechowywać do 150 000 różnych artykułów

W nowym centrum dystrybucyjnym zostanie zbudowany bardzo dynamiczny system wahadłowy firmy KNAPP przy użyciu najnowszej generacji OSR Shuttle Evo 2D, oferujący ok. 130 000 miejsc magazynowych, 32 wysoce nowoczesne, ergonomiczne stanowiska pracy, przy tym zapewniając wydajność pobierania 12 500 pojemników na godzinę. Przepływ materiałów będzie kontrolowany za pomocą oprogramowania KiSoft. Dodatkowo magazyn wyposażono w trzy sortery i system automatycznego układania kartonów oraz zainstalowano ośmiokilometrowy system przenośników. Arvato Supply Chain Solutions zainwestowało ponad 50 milionów Euro w to kompleksowe zautomatyzowane rozwiązanie. Oprócz zastosowanej automatyzacji, 400 pracowników Arvato może pracować w centrum dystrybucyjnym na trzy zmiany. Arvato zapewni wszystkie usługi logistyczne od przyjęcia towaru, poprzez magazynowanie, kompletację, obsługę zwrotów i usługi VAS dla największej europejskiej platformy kosmetycznej.

Case study Douglas