Sephora - case study

Zależało nam, by połączyć siły z profesjonalnym operatorem, doświadczonym graczem na rynku e-commerce. Dlatego zdecydowaliśmy się na wybór Arvato Supply Chain Solutions”

Michał Niechaj
SEPHORA PAC Supply Chain Director

Dostarczamy klientom wyjątkowe wrażenia − za pomocą zrobotyzowanych rozwiązań kształtujemy logistykę

Dzięki 52-letniemu doświadczeniu w branży, SEPHORA stworzyła wszechświat piękna dla swoich klientów. Obecnie fi rma, by sprostać oczekiwaniom klientów, przy współpracy z Arvato Supply Chain Solutions udoskonala swoje procesy logistyczne poprzez wdrażanie zautomatyzowanych rozwiązań.

Sytuacja wyjściowa

SEPHORA współpracuje już z Arvato w zakresie obsługi sieci detalicznej oraz kanału e-commerce w Niemczech, Hiszpanii i Turcji. Dążąc do zwiększenia komfortu zakupów klientów w Polsce i Czechach, poszukiwano partnera, który mógłby zoptymalizować procesy logistyczne i pomoc w skróceniu czasu dostawy zamawianych produktów. Po dokonaniu dokładnej oceny know-how oraz doświadczenia na rynku e-commerce w branży kosmetycznej, a także uwzględniając udaną współpracę w pozostałych krajach, SEPHORA zdecydowała się na wybór właśnie Arvato, aby wspólnie skutecznie wdrażać nowe rozwiązania. Przy wyborze partnera kierowano się głownie możliwością automatyzacji i optymalizacji procesów magazynowych przy jednoczesnej perspektywie potencjalnej rozbudowy samego magazynu.

Marce SEPHORA zależy również na działaniu w sposób przyjazny dla środowiska oraz prowadzeniu biznesu w sposób zrównoważony. Firma daje więc przykład, jak należy podejmować działania odpowiedzialne wobec środowiska, m.in. poprzez program GOOD FOR, dedykowany klientom. Współpraca z Arvato Supply Chain Solutions tylko potwierdza to podejście, ponieważ Arvato także przywiązuje dużą wagę do realizacji usług w sposób świadomy ekologicznie. Dlatego też SEPHORA umieściła Arvato na liście EcoVadis, jako jedną z czołowych fi rm prowadzących działalność w sposób proekologiczny.

Rozwiązania

W czerwcu 2021 r. Arvato Supply Chain Solutions uruchomiło nowe centrum dystrybucyjne w Pruszkowie, do obsługi kanału e-commerce w Polsce i Czech oraz i B2B dla rynku polskiego. Operacje logistyczne prowadzone są na powierzchni 7 000 m2, skąd zatowarowywane jest 100 sklepów stacjonarnych oraz obsługa sklepu internetowego.

Jednym z innowacyjnych rozwiązań wdrożonych w magazynie marki SEPHORA, które automatyzuje procesy są samojezdne wózki Weasels®. Ich zastosowanie przyczyniło się nie tylko do zautomatyzowania transportu wewnątrz magazynu, lecz również przyspieszyło procesy, co przełożyło się na skrócenie czasu dostawy do klientów marki.

W odniesieniu do sposobu działania na rzecz klimatu i środowiska - Arvato rozpoczęło lokalnie prace nad zrównoważoną strategią, aby działać w sposób energooszczędny i emitować jak najmniej zanieczyszczeń. Dodatkowo, w lutym 2020 roku Thomas Rabe – Prezes Bertelsmanna - oświadczył, że Arvato Supply Chain Solutions ma na celu osiągnięcie całkowitej neutralności klimatycznej do 2030 roku poprzez redukcję emisji gazów cieplarnianych i dwutlenku węgla oraz wykorzystywanie „zielonej” energii elektrycznej we wszystkich lokalizacjach, w tym w nowym centrum dystrybucyjnym w Pruszkowie.

Rezultaty

Współpraca marki SEPHORA z Arvato Supply Chain Solutions wpłynęła na usprawnienia procesów logistycznych na polskim i czeskim rynku. Rozbudowa centrum dystrybucyjnego o dodatkowe 2 000 m2 umożliwiła zwiększenie pojemności samego magazynu, a co za tym idzie - możliwość składowania jeszcze większej ilości produktów kosmetycznych. Jednocześnie automatyzacja magazynu poprzez zastosowanie Weasels® usprawniła wewnętrzne procesy magazynowe, skracając w efekcie czas dostawy do klientów SEPHORY.

Case study Sephora

Masz pytania?

Skontaktuj się z naszym działem sprzedaży: zapytania@arvato-scs.com