Budowanie lojalności klienta

Rozwiązania ukierunkowane na poznanie preferencji i zachowań klienta końcowego

Gwałtowny rozwój e-commerce i postępująca cyfryzacja oznaczają nowe wyzwania związane z programami zarządzania lojalnością. Zbieranie, analizowanie i praktyczne wykorzystanie danych o klientach jest obecnie priorytetem dla producentów i sprzedawców. Gromadzenie i analiza danych to szczególnie istotne kwestie dla producentów, ponieważ dawniej osoby kupujące dany produkt były im w większości nieznane.

Jako profesjonalny partner opracowujemy kompleksowe programy zarządzania lojalnością dla naszych klientów i integrujemy je z naszymi rozwiązaniami z obszaru e-commerce. Bez względu na to czy chodzi o sektor B2B, czy B2C, mamy odpowiednie narzędzia i usługi umożliwiające uzyskanie pełnego obrazu klienta, a wszystko to zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.

Na zlecenie wielu międzynarodowych klientów Arvato tworzy i obsługuje spersonalizowane programy zarządzania lojalnością. Ich celem jest pozyskiwanie i dokładne poznawanie klientów indywidualnych, a także zwiększenie ich lojalności w dłuższej perspektywie czasu. Zakres naszych usług obejmuje wszystkie moduły dobrze działającego programu zarządzania lojalnością: doradztwo w zakresie systemów IT, obsługa nagród, marketing bezpośredni, działania promocyjne oraz personalizacja produktów.

Jako firma pracująca z danymi i posiadająca rozległą wiedzę dotyczącą rozwiązań IT, pomagamy nie tylko zbierać wszelkie istotne dane o klientach, ale również inteligentnie je oceniać. Aby to osiągnąć, wykorzystujemy szeroki wachlarz rozwiązań analitycznych, które optymalnie wspierają strategie marketingowe i sprzedażowe. Jesteśmy w stanie bardzo szybko wdrożyć nowe rozwiązania i elastycznie dostosowywać je do istniejących praktyk zarządzania lojalnością klientów.

Nasze rozwiązania dla braż:

Doradztwo w obszarze systemów CRM (customer relationship management)

  • Planowanie i optymalizacja systemów CRM oraz programów lojalnościowych
  • Zarządzanie „cyklem życia” użytkowników
  • Projektowanie programów i usługi agencyjne

Rozwiązania IT w zakresie systemów CRM

  • Zindywidualizowane rozwiązania CRM oparte na systemach: Microsoft Dynamics 365, SAP CRM, Salesforce, Spryker

Kluczowe informacje o klientach

  • Segmentacja klientów
  • Zapobieganie utracie klientów
  • Zbieranie i analiza danych rynkowych
  • Aktywizacja klientów

Obsługa kampanii

  • Obsługa działań we wszystkich kanałach (omnichannel) i wszystkich punktach kontaktu: organizacja, wdrożenie i strategia komunikacji
  • Spersonalizowane kampanie
  • Złożone rozwiązania w zakresie „drogi klienta” (customer journey)

 

Integracja rozwiązań mobilnych

  • Aplikacje B2B wspierające pozyskiwanie klientów, zwiększające ich zaangażowanie oraz ułatwiające organizację promocji sprzedażowych
  • Aplikacje B2E umożliwiające pracownikom przekazywanie spersonalizowanych informacji o klientach
  • Urządzenia mobilne w sklepach, pozwalające pracownikom na obsługę procesów omnichannel, takich jak składanie zamówień w sklepie, „zamów i odbierz”, „zarezerwuj i odbierz”

 

Zarządzanie nagrodami

  • Spersonalizowane zestawy nagród w programach lojalnościowych
  • Zakup, przechowywanie i dostawa nagród fizycznych
  • Konfiguracja i obsługa sklepu internetowego z nagrodami

 

Usługi promocyjne

  • Tworzenie/opracowanie koncepcji promocji
  • Nadzór nad platformami promocyjnymi
  • Połączenie z bazą danych CRM
  • Programowanie systemów front-end i back-end
  • Obsługa klienta w centrum obsługi Arvato

Korzyści

  • Lepsza znajomość klientów: wykorzystanie każdego punktu kontaktowego w celu zbierania o nich informacji
  • Zwiększenie rentowności klienta: skupienie działań marketingowych i sprzedażowych na dochodowych grupach docelowych
  • Optymalizacja komunikacji z klientem: kierowanie właściwych produktów do właściwych klientów za pośrednictwem właściwego kanału

Nasze branże strategiczne

Masz pytania?

Arvato Supply Chain Solutions | Poland

Dział sprzedaży