Obsługa zwrotów

Efektywna obsługa zwrotów

Każdego roku centra logistyczne Arvato obsługują ponad 10 milionów zwrotów i ponad 5 milionów zgłoszeń gwarancyjnych. Nasze usługi logistyczne w obszarze obsługi zwrotów wspierają firmy z obszarów B2B i B2C, m.in. w branży: fashion, beauty, high-tech, telco. Praktyczne i sprawdzone procesy zarządzania zwrotami gwarantują naszym klientom ich uproszczenie i oszczędność kosztów.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i rozbudowanej sieci logistycznej do obsługi zwrotów oferujemy naszym klientom spersonalizowane i dostosowane do ich indywidualnych potrzeb rozwiązania do obsługi zwrotów. Przeprowadzamy kontrole zwracanych produktów realizując przy tym wymagane procedury w celu szybkiego udostępnienia ich do ponownej sprzedaży.

Dzięki rozwiązaniom logistycznym do obsługi zwrotów firmy współpracujące z Arvato mogą poprawić efektywność tego procesu oraz zaprojektować go w sposób, który będzie przyjazny dla klienta końcowego.

Przykładowe rozwiązania stosowane przez nas w zakresie obsługi zwrotów:

  • Szczegółowa kontrola zwracanych produktów według jasno określonych kryteriów
  • Profesjonalna obsługa zwrotów: wykonywanie napraw oraz szczegółowych testów funkcjonalności, przygotowanie produktów do ponownej wysyłki, na przykład poprzez ich ponowne metkowanie czy odświeżanie
  • Procedury gwarancyjne i pogwarancyjne dostosowane do rodzaju zwracanego produktu
  • System IT zapewniający maksymalną przejrzystość  w obsłudze procesów związanych ze zwrotami
  • Szkolenia dla pracowników dotyczące konkretnych produktów

Korzyści

  • Szybka ponowna dostępność towarów w sprzedaży dzięki skróceniu czasu obsługi poprzez standaryzację procesów w zakresie zwrotów
  • Wysoki poziom zadowolenia naszego klienta oraz klienta końcowego
  • Zastosowanie systemów IT do obsługi procesów i dokumentacji, zapewniających maksymalną przejrzystość wykonywanych działań

Zobacz nasze rozwiązania dla branż

Masz pytania?

Arvato Supply Chain Solutions | Poland

Dział sprzedaży