Zarządzanie danymi podstawowymi zapewniające wysoką jakość danych i zadowolenie klienta
W codziennej pracy firmy informacje o produktach, adresach, cenach i inne dane podstawowe nieustannie się zmieniają. Nieprawidłowe lub nieaktualne dane oznaczają dodatkowe nakłady pracy i większe koszty. Z kolei prawidłowe dane, wykorzystywane w raportach i analizach, są niezbędne do podejmowania właściwych decyzji.
Aktualizujemy dane zgromadzone przez naszych klientów, kontrolujemy poprawność tych danych i aktywnie zgłaszamy nieścisłości, takie jak np. nieuzasadnione różnice w cenach czy zduplikowane dane (na przykład adresy dostawy).
W ramach obsługi cyklu order-to-cash sprawujemy nadzór nad wszystkimi danymi podstawowymi naszych klientów. Planujemy i kontrolujemy wszelkie procesy rejestrowania, przechowywania i wykorzystywania danych podstawowych. Stałe aktualizowanie, analizowanie i optymalizowanie danych na podstawie otrzymanych wytycznych i specyfikacji sprawia, że zmniejsza się liczba błędów. To z kolei oznacza mniej pracy i niższe koszty prowadzenia firmy. Dobrze zorganizowane zarządzanie danymi podstawowymi prowadzi do większej przejrzystości, zmniejsza liczbę zwrotów, reklamacji i korekt faktur, a ponadto oznacza mniej czasochłonnego sprawdzania danych – co ostatecznie przekłada się na większe zadowolenie klientów.
Nasze rozwiązania:
Zarządzanie danymi produktów:
- Dostosowanie do specyfikacji produktów (autoryzacja, termin ważności itp.)
- Zarządzanie wieloma hierarchiami
- Zarządzanie katalogiem
- Obsługa łańcucha dostaw (producent, dostawca, sprzedawca, klient końcowy)
Zarządzanie danymi klientów:
- Dane podstawowe klienta (dane kupującego, adres dostawy, rola partnera, zdolność kredytowa itp.)
- Autoryzacja produktu przez klienta
- Macierz zatwierdzania do konfigurowania nowych klientów i modyfikowania istniejących
- Poziom usług (usługi transportowe, VIP itp.)
Zarządzanie danymi cenowymi:
- Projekt i logika cen
- Hierarchie cen
- Zarządzanie zniżkami i rabatami
- Obsługa cen transferowych/kosztu własnego sprzedaży
Korzyści:
- Większa produktywność dzięki wydajnym procesom biznesowym i decyzjom opartym na rzetelnych podstawach
- Większe zadowolenie klientów m. in. dzięki zmniejszeniu liczby błędów
- Oszczędność czasu i kosztów podczas przetwarzania danych podstawowych dzięki czytelnie zdefiniowanym zadaniom
Nasze branże strategiczne
- Fashion & Beauty
- Tech
- Healthcare
- Telekomunikacja
- Motoryzacja
- Banki
- Ubezpieczenia
- Wydawnictwa
Masz pytania?
Arvato Supply Chain Solutions | Poland
Dział sprzedaży